Jak zwalczyć cellulit za pomocą aktywności fizycznej?

Jak zwalczyć cellulit za pomocą aktywności fizycznej?

Niemalże wszyscy zdajemy sobie już sprawę z tego, że ruch jest zbawienny dla naszego zdrowia, samopoczucia, a nawet i wyglądu. To dlatego siłownie i kluby fitness zyskały ostatnio sporą popularność i korzysta z nich tysiące osób w różnym wieku. Wiemy bowiem, że musimy być sprawni i w formie, aby nasze zdrowie było także w nienagannym stanie. Co więcej, aktywność fizyczna działa pozytywnie na nasz wygląd i może m.in. pomóc nam w walce z cellulitem. Co więc ćwiczyć, by spodziewać się właśnie takich rezultatów? 

*podczas treningów zawsze pamiętaj o piciu wody.

Cellulit – jak się go skutecznie pozbyć za pomocą ćwiczeń

Na pewno wiemy, że jeśli chcemy oczekiwać jakichkolwiek rezultatów, musimy ruszać się systematycznie. Trening wykonany raz w tygodniu nie poprawi przecież naszego zdrowia, czy wyglądu. Musimy powtarzać go przynajmniej co drugi dzień, by zadziałał on na pomarańczową skórkę. Niestety, często ruch nie jest dla nas przyjemny i traktujemy go jako karę, dlatego staramy się go po prostu unikać. Aby temu zapobiec, wystarczy wybrać dla siebie przyjemną aktywność fizyczną.

Jeśli nie lubimy biegać, wcale nie musimy się do tego zmuszać, bo prawdopodobnie po maksymalnie miesiącu zrezygnujemy z codziennego joggingu. Spróbujmy więc swoich sił w różnorodnych dyscyplinach. Jednego dnia możemy udać się na siłownię, a innego pograć w koszykówkę. Sami później stwierdzimy, jaka aktywność fizyczna daje nam najwięcej satysfakcji i która z nich motywuje do działania. To właśnie na nią powinniśmy postawić i ją uprawiać jak najczęściej. Dzięki temu sport stanie się chwilą odpoczynku, a nie męczarnią czy katorgą.

Skupmy się jednak na samym cellulicie

W końcu chcemy się dowiedzieć, jaki spor zagwarantuje nam identyczne efekty, co drogie tabletki na cellulit. Przede wszystkim musi to być więc dyscyplina, której nie będziemy uprawiać na siedząco. To właśnie siedzący tryb życia może bowiem doprowadzić do pojawienia się pomarańczowej skórki, a i tak w ciągu dnia wiele czynności wykonujemy w pozycji siedzącej. Skoro już decydujemy się na ruch, nie stawiajmy na ćwiczenia na maszynach, na których trzeba usiąść.

Zrezygnujmy także z jazdy na rowerku stacjonarnym na rzecz bieżni lub szybkich spacerów. Wtedy poprawimy swoje krążenie, a limfa i krew zaczną lepiej przepływać w naszym organizmie. Skupmy się także na ćwiczeniach siłowych, które ujędrniają całe ciało. Sięgajmy regularnie po sztangi, hantle i inne obciążniki. Jeśli zaczniemy z nimi pracować, zredukujemy ilość tkanki tłuszczowej, a zbudujemy tkankę mięśniową. To ona powinna być widoczna, jeśli nie chcemy na swoim ciele zauważać cellulitu.

Jednakże ogólnie uznaje się, że każda aktywność fizyczna może wspomóc walkę z cellulitem. Ważne jest jedynie to, by uprawiać ją regularnie i intensywnie. Znajdźmy więc sport, którego uprawianie będzie dla nas czystą przyjemnością i sięgajmy po niego przynajmniej trzy razy w tygodniu. Szybko zauważymy wtedy, że cellulit rzeczywiście zaczął się zmniejszać.

Sprawdź również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *